Saturday, December 4, 2010

Edit Foto Contest!

Tengah golek-golek, aku jumpa satu contest yang menarik minat aku.. saja-saja je join, boleh kenal dengan ramai blogger lain. Kurang merepek straight to the point, contest ni memerlukan korang mengedit gambar. Guna la segala jenis toyol yang korang tau..

Banner Contest!!
 Rule dia mudah, edit je gambar dan gambar tersebut mestilah original. Keterangan lanjut boleh baca di blog penganjur dengan klik pada banner di atas. Tarikh tutup 31 Disember 2010.

Ni gambar yang aku letak, gambar entry aritu tapi aku nak letak gak.. tak kira!!!

Gambar Asal 

Gambar Yang Di Edit


Kena tag 4 orang plak, so aku tag kengkawan kat bawah ni;
Cik Linda
Cik Ain
Hedayat7
Cik Eyqa

22 comments:

dabuldahi said...

kat mana contest tu? aku nak join gak!! kat mana.. bagi link pliz.. hehe

Nana said...

perghh org yg hebat2 adobe je mampu..aku mungkin tidak ahaha

Faiz Zaini said...

dabuldahi: ko klik je banner contest tu..

nana: apa plak xboleh.. boleh je.. mcm la ko xbiasa men edit2..

Qaseh Dalia said...

salam singgah...cantek ! dalia suke...ehem2 menang or x ni jeng2...thanx join n gud luck tau

Afiefah Safieni said...

cantik2 siap ada pelangi lagi..gud luck ya..

xaty said...

wah..cantikla :)

za said...

lawa.. edit kat mane? kompem menang ah..

edit katne ni?

Faiz Zaini said...

afiefah: TQ! alaa.. potong dan tempek je..

xaty: TQ..

za: TQ,awan n langit tu edit bg jd HDR effect dulu.. yang lain buat color enrichment pakai CS3.. pastu potong pakai lasso, ejas sikit2 n tempek..

AZIMAH ZAINUL said...

wah..cantik2..huhu

za said...

hohoho.. kene buat entri blog tutorial nak edit gmbr ni sifu

Faiz Zaini said...

ziema: TQ..ada idea suma bleh jalan

za: alamak,bukan sifu.. amatur lagi ni.. sendi tangan pun keras lagi ni.. kalau org dah pro mesti boleh nampak cacat kat gambar tu..

p/s: kalau nak tengok artwork pro bleh tengok di ezhan artwork.. tutorial dia pun banyak..

Anonymous said...

Bro mcam mner nak buat gmbar THE BLOGER tu????

hamzah ian said...

edit gmbr gua boleh secara free? hehe

Faiz Zaini said...

untuk the blogger tu sama je, pakai konsep potong, tempek dan ejas!! cuma kaler tu nk kena touch up sikit pakai saturation,level,filter dan brush.. kena eksperimen dan sabar... tu je..

tu pun ada gak cacat tu..

@hamzah
boleh.. lu kasi gambar, gua edit.. gua edit pun untuk suka2.. bukan untuk cari duit pun..
p/s:kecuali lu pakai gambar gua edit tu untuk tujuan komersil la.. hahaha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
layan jangan tak layan

za said...

adit gmbr gua boleh? secara percuma

Faiz Zaini said...

@brutal
layan jek..

@za
boleh.. bak mai gambar.. nak edit mende alah.. :)

Hakim Zailan said...

smart la..hahha

Miss Lemon said...

auwww! cool!!!!!!!

ezhan_artwork said...

wohoo. cool lah. manipulation tu.

Faiz Zaini said...

hoho.. otai bersuara.. cool ah

Cik Goyos /Goyos-chan said...

alor~ mana gheti wei..