Wednesday, February 23, 2011

Aku, Dia Dan Vintage

Aku di tag oleh Cik Ain untuk join contest ni, yang dianjurkan oleh Kom & The Typewritter. Maklumat lanjut korang boleh klik banner contest di bawah.


Tuan contest pun tak sebut konsep vintage yang macam mana.. so aku bajet kira tak kisah la dari genre mana kan.. sebab vintage ni banyak cabang.. so kat sini aku submit photo yang aku guna dreamy vintage..

Before
After
1st time aku edit jadi vintage.. aku ingat nak tambah kedut-kedut.. tapi macam tak sesuai la plak.. Kena tag 3 orang la.. so, aku tag otai-otai ni..

p/s: kepada yang berkenaan,header korang on the way tau.. aku nak siapkan keje sebenar aku dulu :)

12 comments:

MIRUL said...

adeh..ternampak name aku kat situ..huhuhu

♥ solehah ♥ said...

okeh2..aku xnmpak apa2 pn kat ctu,.haha

Robot | Sakti said...

gua nak teka.

pakai photoscape?

betol tak?

:)

Faiz Zaini said...

mirul & solehah;
pe lagi.. aku tau korang otai..

robot;
salah.. aku guna photoshop cs3.. okey.. cuba teka berapa layer plak..

SyedGraphix Dot Com said...

oww..macam bes!

Raden said...

peehh..gua nk masok tp takde dslr..sian weh..tolong la kelik nupnang aku setiap 5 minit. aku dgn photoshop sebati. camera je takde

muhammad zaaid - lanzaafame said...

aha.
vintage.
mau selongkar almari ni.

kamarukom said...

tenkiu 4 joining my contest bro!! ;)
dreamy vintage tuh
gudlak ye ^o^

Robot | Sakti said...

oh.dem..

salah.hehehe

erm..3 layer.

:)

Faiz Zaini said...

robot;
hehe..salah
layer,
1st-gambar asal.. aku xsentuh..

2nd-duplicate gambar asal..aku buat dream effect pastu overlay layer 1st

3rd-kalau ko tengok bucu kiri bawah, ada efek lighting sikit.. tu 1 layer..

4th-kat blah kanan, ada nampak bintik2 tak? tu 1 layer.. ada byk sebenarnya bintik2 tu tapi aku dah padam..

5th-kat tangan kiri aku.. ada nampak macam kesan garis lighting.. tu satu layer..

6th-nak jadikan keseluruhan gambar tu kaler kuning tanah.. satu layer.. sebab aku aku xedit terus kat gambar asal? sebab aku nak semua layer aku ada efek kuning tanah yang sama.. layer ni aku letak atas sekali..

7th-hehe.. tulisan tu kira 1 layer gak la kan.. hahahahaha

p/s: kalau aku buat contest teka layer best gak ni kan.. hehehe

fynahere said...

amboi! hehe gud luck

SyedGraphix Dot Com said...

wehh..vintage tu camne