Monday, October 5, 2009

My Ride: My Machine New Look

02 Okt 2009 - Aku baru je wat simple upgrade kat bike aku.. jeles punya pasal tengok otai Fzian modified bike diaorang.. dapat je gaji aku pegi NKS Bike Sentul.. ingat nak survey harga je.. bleh plak tokey tu racun aku suruh pasang hari tu jugak.. aku pun jenis malas nak cari len dah.. sambar je la.. 1st day (01 Okt 2009) aku pegi cari "sampan" (ada orang panggil bajak, dada itik, lower fering dll) tapi dalam resit tulis Fibreglass Engine Cover FZ150 Long.. hahaha.. sebab model yang aku nak tu dah habis tinggal yang belum cat lagi.. so kena hantar kedai cat dulu la.. (deposit RM50).. so aritu aku pasang 'windshield' je.. (tokey kedai racun aku) nak amik jenis GIVI mahal sangat so aku amik KAPPA je.. boleh la kan.. Esoknya pegi balik NKS tu untuk pasang "sampan" tu.. berpeluh gak aku tengok mekanik NKS nak pasang.. sebab nk kena adjust banyak kali bagi ngam dengan body.. haha..(xpe,memang keje dia gak kan) dekat 3 jam aku melepak kat NKS tunggu motor aku siap(+tunggu giliran).. kena pasang bracket plak tu, 2 belah kanan.. 1 belah kiri..


Kos Keseluruhan:
  1. Fibreglass Engine Cover FZ150 Long+Installation : RM150.00
  2. Windshield Kappa Universal Tinted (A200) : RM150.00
Lokasi:
NKS Sport Bikers Sdn Bhd
630-636 Jalan Sentul
51000 Kuala Lumpur

5 comments:

Unknown said...

1 st make over~~~
caya la bro~~~
biler nk sumbat coverset lc lak~~~
bru power~~~
x pon tukar kepala~~~
hehehehehe~~~
tgu la dakunyer ninja 250~~~
p/s:tgu kompom bru ingt nk angkat~~~T.T

Faiz Zaini said...

sumbt cverset lc jd lc la..xjd fz fh la.. wahaha

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

coverset lc bro~~~
comom la bro~~~
bru gerek diatas hiway~~~
org kampong mst terpegun~~~
akakakakaka~~~

http://img33.imageshack.us/img33/9154/16377847.jpg

Faiz Zaini said...

hehe.. org dh buh cverset R1 pn ada.. modal saje rm1k. wahahaha