Friday, November 5, 2010

My Ride: Ride Santai Cameron Highland 2010

Ahad,31 Okt 2010- aku join ride yang di organizekan oleh salah sorang forumer Yamaha FZ150i Enthusiasts. Ada la dalam 20 buah motosikal jenis Yamaha FZ150i dari central region join konvoi ke Cameron Highland. Konvoi bergerak secara santai (ye ke?) dengan speed antara 100km/j-130m/j. Konvoi mendaki ikut Simpang Pulai dan turun melalui Tapah. Antara stop point yang konvoi singgah adalah;
  • Boh Tea Centre
  • Ladang Strawberry
  • Pasar Tani Cameron Highland
  • Tanah Rata
  • Brinchang
  • Air Terjun Lata Iskandar
Antara pic yang aku curik dari forumer yang bawak camera time tu.. aku xde camera :(

hensem x aku?wahaha..

aku xsure nama tempat ni.. tapi boleh dikatakan puncak la.. ramai bikers berenti lepak sini time ni..

On the way ke Boh Centre.. hijau dan sejuk.. ni teh real ni..

dekat Boh Tea Centre.. sejuk seh.. atas ni ada cafe.. aku beli sandwich,kek strawberry n teh gunung chantek.. pic xde pasal aku xde camera..

masa ride turun ikut tapah.. layan corner abis.. naik kereta xrasa sangat.. ride moto,pergh!!